W FM Logistic wspieramy naszych klientów w ich transformacji. Od sprzedawców detalicznych po podmioty działające wyłącznie w obszarze omnichannel – tworzymy elastyczne rozwiązania w łańcuchu dostaw, korzystając z wieloletniego doświadczenia i najnowszych technologii.
Nasze rozwiązania logistyczne dla branży retail
Nadążanie za ewolucją logistyki handlu detalicznego nigdy dotąd nie stanowiło większego wyzwania. W postawach i nawykach konsumentów zachodzą znaczące i trwałe zmiany, takie jak ciągły rozwój e-commerce, przyspieszony przez pandemię Covid-19, czy trend zakupu produktów pozyskiwanych lokalnie i wytwarzanych w sposób zrównoważony. Dzisiejszy sektor detaliczny korzysta z tego, co najlepsze w zakupach online i offline (brick and mortar, pure player, click and mortar). Konsumenci na całym świecie wymagają wygodnych i spójnych doświadczeń związanych z zakupem i odbiorem towarów przez internet w sklepie czy w obu tych kanałach. By odpowiedzieć na te potrzeby, detaliści tworzą płynny, omnichannelowy łańcuch dostaw, który integruje zamówienia, magazynowanie, dostawę i zwroty, niezależnie od sposobu zakupu produktu.
FM Logistic pomaga detalistom dogłębnie przemyśleć logistykę sprzedaży detalicznej, by łańcuch dostaw stał się elastyczny i efektywny kosztowo oraz spełniał stale rosnące wymagania konsumentów.
Jako ekspert projektujemy dedykowane rozwiązania dla sektora detalicznego, dostosowane do strategii omnichannel.
Jak rozumiemy Supply Change w handlu detalicznym?
Nasza praca ma bezpośredni wpływ na ludzi, miasta, społeczeństwo i świat, w którym żyjemy. Naszym celem jest przekształcenie łańcucha dostaw w zrównoważony ekosystem omnichannel. W FM Logistic wszyscy współpracujemy z partnerami i klientami, by tworzyć usługi o wartości dodanej i budować nowe modele biznesowe.
Co możemy wspólnie zrobić?
Zoptymalizuj swój łańcuch dostaw dla sieci handlowych
Szybkość wprowadzania produktów na rynek i zarządzanie w szczycie sezonu to jedne z największych wyzwań dla detalistów. Kontrola istniejących zapasów, rozwiązania logistyczne typu control tower oraz optymalizacja kosztów to kluczowe zagadnienia.
Jako dostawca usług logistycznych wdrażamy innowacyjne rozwiązania typu end-to-end, by pomóc klientom zwiększyć wydajność i uzyskać przewagę konkurencyjną. Dostarczanie najnowszych dostępnych rozwiązań jest dla nas priorytetem.
W związku z tym, skupiamy się głównie na dwóch zasadach tworzenia wartości: ciągłym doskonaleniu i osiąganiu doskonałości operacyjnej. Od zarządzania po operacje – tworzymy różnorodne programy ciągłego doskonalenia dostosowane do potrzeb klientów, skupiając się na upraszczaniu procesów i tworzeniu wartości dodanej z myślą o osiągnięciu najwyższego poziomu operacyjnego. Łączymy wiedzę specjalistyczną, doradztwo i globalne zarządzanie łańcuchem dostaw, optymalizujemy istniejącą organizację i przewidujemy, jak będą się zmieniać potrzeby, a wszystko po to, by poprawić wydajność i zwiększyć sprzedaż naszych klientów.
Wybierz płynne doświadczenie omnichannel dla swoich klientów
Wydajna logistyka omnichannel zapewnia firmom przewagę konkurencyjną i jest przedłużeniem tradycyjnej logistyki. Kluczem do sukcesu w jednoczesnej obsłudze wszystkich kanałów jest elastyczność, szybkość i optymalizacja kosztów.
W FM Logistic przez omnichannel rozumiemy połączenie kanałów sprzedaży digital, phygital, e-com i stores, które ma zapewnić konsumentom najlepsze doświadczenia. Naszą misją jest projektowanie i wdrażanie elastycznych łańcuchów dostaw omnichannel przy jednoczesnej optymalizacji ścieżki klienta.
Jako centrum realizacji zamówień dla e-commerce możemy zarządzać całym łańcuchem dostaw i wszystkimi przepływami B2B i B2C w jednym magazynie lub w różnych obiektach. Wspierając w ten sposób realizację strategii omnichannel, zapewniamy dodatkową elastyczność, wyższą wydajność i szybkość realizacji w szczytowych okresach sezonu dla handlu elektronicznego, np. Black Friday, Cyber Monday czy Dzień Darmowej Dostawy.
Aby zapewnić wysoki poziom realizacji zamówień, korzystamy z takich rozwiązań jak: przeglądarki zapasów, AGV (Automated Guided Vehicles), AMR (Autonomous Mobile Robots), palety wahadłowe, goods-to-man, coboty i inne…
Nasi klienci czerpią korzyści z elastycznych rozwiązań IT, które umożliwiają pełną integrację usług online i offline: systemu do zarządzania zamówieniami (OMS), systemu do realizacji zamówień i zarządzania magazynem (WMS). Technologia OMS łączy zamówienia z kanałów tradycyjnych, sklepów e-commerce i centrum realizacji zamówień, by dostarczać informacje o statusach zamówień w czasie rzeczywistym i umożliwiać wgląd w poziom zapasów i prognozowanie.
Zaprojektuj nowe modele biznesowe
Nawyki i zachowania konsumentów stale się zmieniają: duże miasta prężnie się rozwijają, zakupy przez internet stają się nową normą, a obsługa zrównoważonych produktów pochodzących z lokalnych źródeł jest coraz bardziej wymagająca. Aby sprostać rosnącym oczekiwaniom konsumentów i ułatwić dostawy w dużych aglomeracjach, udostępniamy klientom sieć logistyki miejskiej, na którą składają się: miejskie obiekty, magazyny o bliskim zasięgu dla wielu klientów i obiekty mikrologistyki oraz różnorodne dostawy ostatniej mili. Wszystkie te rozwiązania pozwalają zmniejszyć emisję dwutlenku węgla wywołaną operacjami naszych klientów.
W FM Logistic nieustannie wprowadzamy innowacje i współtworzymy wraz z naszymi klientami rozwiązania logistyczne dla handlu detalicznego. Od testowania po skalowanie nowych modeli biznesowych – projektujemy i wdrażamy przełomowe rozwiązania, takie jak: e-commerce B2B, centra dystrybucyjne typu darkstore, łańcuch dostaw masowych wyrobów gotowych, gospodarka w obiegu zamkniętym i logistyka drugiej ręki.
Potrzebujesz wsparcia w logistyce sieci handlowych?
Działasz w branży retail i masz trudności w łańcuchu dostaw? Skontaktuj się z nami, a znajdziemy odpowiednie rozwiązanie dla Twoich potrzeb!