FM Logistic intensyfikuje działania na rzecz zrównoważonego transportu poprzez wdrażanie rozwiązań multimodalnych
W 2019 roku transport odpowiadał za 15% globalnej emisji gazów cieplarnianych.
Na stronie March 4, 2025
W 2019 roku transport odpowiadał za 15% globalnej emisji gazów cieplarnianych.
Na stronie March 4, 2025
W 2019 roku transport odpowiadał za 15% globalnej emisji gazów cieplarnianych. W tym kontekście FM Logistic stawia na rozwiązania multimodalne, aby przyspieszyć wdrożenie zrównoważonego łańcucha dostaw. Spółka oferuje konkretne rozwiązania łączące transport drogowy i kolejowy, aby pomóc partnerom ograniczyć ich ślad węglowy, szczególnie w odniesieniu do emisji z Zakresu 3. Poprzez projekty takie jak trasa kolejowo-drogowa łącząca południe Francji z Paryżem czy przyszłe korytarze multimodalne w Polsce Grupa nieustająco podejmuje działania na rzecz łączenia wyników handlowych z transformacją ekologiczną.
W kontekście strategicznych priorytetów zakładających optymalizację przepływów logistycznych i ograniczanie śladu węglowego FM Logistic wdraża innowacyjne rozwiązanie multimodalne. Od września 2024 roku kontenery przewożone w ramach trasy kolejowo- drogowej łączącej południe Francji z Paryżem są w pierwszej kolejności transportowane ciężarówkami z magazynów FM Logistic do stacji w Valenton pod Paryżem lub w Awinionie na południu kraju. Następnie przewożone są pociągiem do stacji docelowej, gdzie znów trafiają na ciężarówki napędzane alternatywnym paliwem OLEO 100, które dostarczają je do dystrybutorów korzystających z usług FM Logistic.
Od września 2024 roku kontenery przewożone w ramach trasy kolejowo- drogowej łączącej południe Francji z Paryżem są w pierwszej kolejności transportowane ciężarówkami z magazynów FM Logistic do stacji w Valenton pod Paryżem lub w Awinionie na południu kraju. Następnie przewożone są pociągiem do stacji docelowej, gdzie znów trafiają na ciężarówki napędzane alternatywnym paliwem OLEO 100, które dostarczają je do dystrybutorów korzystających z usług FM Logistic.
Nowy korytarz umożliwia sześciokrotne zmniejszenie emisji CO₂ na tej konkretnej trasie w porównaniu z transportem wyłącznie drogowym. Rozwiązanie oznacza powrót do
kolejowych korzeni Grupy i stanowi istotny nowy krok, który wkrótce zostanie powtórzony w innych krajach europejskich.
Transport multimodalny jest nie tylko odpowiedzią na problemy ekologiczne, lecz także dostarcza nowych praktyk i modeli logistycznych w kontekście przyszłych wyzwań stojących przed branżą. Umożliwia zmniejszenie zatłoczenia dróg, złagodzenie skutków niedoboru kierowców i ograniczenie ryzyka związanego z bezpieczeństwem ruchu drogowego.
Rozwiązania multimodalne, jako skuteczna alternatywa dla transportu drogowego, pozwalają również firmom skuteczniej reagować na wahania popytu i obniżać koszty transportu, a jednocześnie przestrzegać coraz bardziej rygorystycznych norm środowiskowych.
„Wprowadzenie bardziej zrównoważonego łańcucha dostaw nie opiera się na jednym rozwiązaniu, lecz na inteligentnym połączeniu różnych środków transportu z wykorzystaniem kompetencji naszych zespołów. Dopiero połączenie tych innowacji sprawi, że będziemy w stanie wspólnie z naszymi klientami osiągnąć nasze cele w zakresie redukcji emisji, aby zapewniać wydajną logistykę z jednoczesnym poszanowaniem środowiska” – Christophe Menivard, dyrektor operacyjny na Europę
FM Logistic inwestuje w rozwiązania multimodalne od 1990 roku i wszędzie tam, gdzie to możliwe, wpina swoje europejskie centra dystrybucyjne w krajowe sieci transportowe. Obecnie Grupa potwierdza swoje zaangażowanie na rzecz bardziej zrównoważonego i wielokanałowego łańcucha dostaw poprzez zdecydowane wdrażanie strategii zrównoważonego rozwoju „Powering 2030”. Strategia opiera się na trzech filarach – zmniejszanie śladu węglowego, rozwijanie bardziej zrównoważonej i inkluzywnej logistyki oraz wspieranie klientów we wdrażaniu odpowiedzialnych rozwiązań – i zakłada zmniejszenie emisji CO₂ Grupy o 30% do 2030 roku.
Wypełnij formularz