Współpraca pomiędzy operatorem logistycznym FM Logistic i MAKRO Polska, wiodącą siecią hurtowni dedykowaną klientom profesjonalnym z sektora HoReCa i tradycyjnego handlu, rozpoczęła się w 2014 roku. Dziesięć lat temu, dokładnie 25 lipca, do magazynu FM Fresh w Mszczonowie wjechała pierwsza paleta z towarem sieci MAKRO. Pracownicy FM Fresh i MAKRO świętowali wspólnie ten okrągły jubileusz na terenie magazynu w Mszczonowie.
W ramach kontraktu FM Logistic realizuje na rzecz klienta usługi magazynowania i transportu. MAKRO to pierwszy partner FM Logistic w Polsce, z którym operator rozpoczął obsługę artykułów świeżych pod marką FM FRESH. Obsługa dotyczy sektora fresh – produkty nabiałowe i ryby przetworzone oraz ultrafresh, czyli warzywa i owoce, mięso oraz ryby. Taki asortyment wymaga stosowania różnych zakresów temperaturowych: 0-2°C, 2-4°C, 8-12°C, aby zachować jak najlepszą jakość produktu.
Obsługa sektora fresh i ultrafresh wymaga doskonałej organizacji, skrupulatnego planowania i zapewnienia odpowiednich warunków. To olbrzymia odpowiedzialność, ponieważ nawet niewielkie odchylenia od wymaganej wysokości temperatur mogą spowodować utratę jakości produktu. Operator logistyczny musi zagwarantować całkowite bezpieczeństwo towarów w całym łańcuchu dostaw – tłumaczy Natalia Szlaga, Kierownik oddziału FM Fresh w Mszczonowie.
Spotkanie w Mszczonowie było okazją do podsumowań i podziękowania sobie za lata współpracy. – Wysoka jakość naszych usług bazuje na harmonijnej współpracy planerów, kierowców i pracowników magazynu FM Fresh. Dzięki temu jesteśmy w stanie zagwarantować naszemu klientowi stałą dostępność świeżych produktów i sprostać dużym wahaniom wolumenów. Bardzo nas cieszy, że MAKRO Polska docenia naszą wiedzę i doświadczenie w logistyce produktów świeżych i powierza nam realizację operacji logistycznych już od 10 lat – dodaje Natalia Szlaga.
Zaufany i doświadczony partner biznesowy, zwłaszcza w tak wymagającej kategorii, to klucz do sukcesu. Zespół FM Fresh, tworzony jest przez kompetentnych i zaangażowanych pracowników, którzy każdego dnia wspierają rozwój naszego biznesu – mówi Dorota Wojtyńska, Starszy Kierownik Działu Logistyki Artykuły Świeże w MAKRO Polska.
MAKRO Polska jest wiodącą na polskim rynku siecią hurtowni, specjalizującą się w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa) oraz sektora handlu tradycyjnego (Traders). Klienci profesjonalni korzystają z unikalnego modelu wielokanałowego MAKRO – zakupów w wielkoformatowych halach oraz rozbudowanej usługi dostaw (Food Service Distribution, FSD) – a wszystko to ze wsparciem cyfrowym. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców, oferując innowacyjne rozwiązania, specjalnie dostosowane usługi, doradztwo biznesowe oraz programy ESG. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności firmy.
METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest jednym z największych na świecie koncernów handlowych. METRO działa w ponad 30 krajach i zatrudnia ponad 89 000 osób na całym świecie.