Jak druk 3D podbije łańcuch dostaw?
Oczekuje się, że do 2022 roku globalny rynek druku 3D przekroczy 30 miliardów dolarów. Organy, okulary… a co jeśli jutro drukowanie 3D stanie się nieograniczone? Poza…
Na stronie September 29, 2020
Oczekuje się, że do 2022 roku globalny rynek druku 3D przekroczy 30 miliardów dolarów. Organy, okulary… a co jeśli jutro drukowanie 3D stanie się nieograniczone? Poza…
Na stronie September 29, 2020
Oczekuje się, że do 2022 roku globalny rynek druku 3D przekroczy 30 miliardów dolarów. Organy, okulary… a co jeśli jutro drukowanie 3D stanie się nieograniczone? Poza etapem prototypowania, produkcja addytywna jest obecnie częściowo uprzemysłowiona. Trend, który zaczyna wpływać na łańcuch dostaw.
Adidas Biegacz 3D trampki za 333 USD, w pełni konfigurowalne, czy kupiłbyś je? Jednak druk 3D przenika nasze codzienne życie. Aparaty słuchowe, akcesoria AGD, zaawansowana produkcja i zastosowania narzędziowe w lotnictwie… Produkcja przyrostowa szybko staje się rzeczywistością. Tak bardzo, że wielu przemysłowców uważa to za prawdziwą zmianę gry. „Stoimy w obliczu historycznej zmiany, która jest odpowiednikiem pojawienia się w swoim czasie mikroelektroniki”, mówi Khaled Hadj-Hamou, wykładowca na Politechnice w Grenoble we Francji. Firmy mają świadomość, że druk 3D staje się istotną częścią ich systemu produkcyjnego. Prawdziwe pytanie nie brzmi „czy”, ale „kiedy i jak” ta technologia wpłynie na ich rynki. Po zakończeniu etapu eksperymentowania i tworzenia prototypów nadszedł czas, aby pomyśleć o ustrukturyzowaniu jego danych wejściowych w łańcuchu dostaw. Khaled Hadj-Hamou potwierdza: „Nadchodzi nowa era, pomimo braku zorganizowanego ekosystemu.
Producenci i ich inżynierowie muszą przemyśleć swoje dostawy surowców i komponentów, zarządzanie zapasami i kalkulację potrzeb na wytwarzanie nowych rodzajów produktów. Drukowanie 3D pozwala zaoszczędzić czas na prototypowaniu części zamiennych, ale przede wszystkim zaspokaja potrzeby wieloaspektowego konsumenta z ultra komunikacją, milenialsów: pokolenia, które wymaga spersonalizowanego przetwarzania i prostoty. W czasach, gdy dostosowywanie, a nawet ultra-dostosowywanie producentów przewodników, drukowanie 3D jest częścią rewolucji przemysłowych trybów produkcji i tworzenia produktów jutra.
Obecnie wiodące gałęzie przemysłu doceniają zwinność drukowania 3D w wytwarzaniu zaawansowanych technologicznie części zamiennych. W przemyśle lotniczym Boeingi 737 i prawie połowa Airbusów A320 będzie wyposażona w nowe silniki Leap®. Opracowane przez General Electric i Safran, wyposażone są w gaźnik wydrukowany w 3D. Jeśli chodzi o nowy Airbus A350, ma prawie 1000 części wydrukowanych w 3D! Jeśli chodzi o przemysł oponiarski, Michelin oferuje pierwszą oponę wydrukowaną w 3D zatwierdzoną na lato/zimę: CrossClimate. Został zaprojektowany z myślą o rynku niemieckim dzięki unikalnym listwom do formowania opon, niemożliwym do wyprodukowania w konwencjonalnej produkcji.
Wszystkie te przykłady wskazują na szybką ewolucję rynku części zamiennych. W branży motoryzacyjnej drukowanie 3D pomogło już producentom, którzy są prawnie zobowiązani do przechowywania części samochodów, których już nie produkują przez kilka lat. A niektórzy dostawcy usług dostawczych i transportowych włączyli go do swojej oferty – w Stanach Zjednoczonych sieć UPS oferuje start-upom, MŚP i osobom fizycznym usługę drukowania 3D na żądanie: modele architektoniczne, akcesoria do kamer, lamp czy kabli…
Podczas gdy HP wprowadził na rynek swoją gamę profesjonalnych drukarek 3D w cenach od 100 tys. Proces produkcyjny jest jedyny w swoim rodzaju: PAM pierwsza wielomateriałowa drukarka heterogeniczna.
Materiały mogą być stosowane w stanie surowym, bez uprzedniego przekształcenia w postaci włókien lub ustrukturyzowanych granulek. Producenci mogą wybrać zatwierdzone przez siebie materiały bez zmian; oszczędność czasu i znaczne pieniądze. Kolejną zaletą jest brak postprodukcji, takiej jak piaskowanie, dzięki zastosowaniu usuwanych wodą soli mineralnych. Jako właściciel wszystkich patentów i kodu źródłowego, Pollen AM wybrała rynek hurtowy, podczas gdy jej konkurenci pozostają na rynku niszowym. Prognoza sprzedaży: 2 mln euro. Ambicja zgodna z zapowiadaną na rynku rewolucją. Zdobyty, SEB planuje wykorzystać tę technologię do zaoferowania setek referencji części zamiennych lub przedmiotów, które mogą zostać zgubione. Co przezwyciężyć ryzyko wbudowanego starzenia się poprawiając wrażenia i satysfakcję swoich klientów. I to nie wspominając o redukcji zapasów!
Producenci, sprzedawcy, 3PL… świat jest w stanie aktywnego czuwania. Logistyk przykłada dużą wagę do kwestii klientów związanych z niestandardowymi opakowaniami i nowymi rodzajami opakowań. W FM Logistic produkcja addytywna sprawia, że roboty przemysłowe są bardziej wszechstronne. Wewnętrznie druk 3D służy do tworzenia niestandardowych zacisków chwytaka, odpowiednich dla robotów współpracujących Universal Robot. Te małe roboty służą do wykonywania drobiazgowych i powtarzalnych czynności, takich jak chwytanie butelek szamponu i umieszczanie ich na przenośniku. Połączenie różnych wewnętrznych technicznych know-how umożliwia zaprojektowanie około dziesięciu „rąk” specjalnie do każdej butelki. Przed drukowaniem 3D produkcja trwała trzy lub cztery tygodnie w porównaniu do 10 dni dzisiaj. A zyski finansowe wynoszą średnio 40%. Oczekuje się, że do 2019 r. zostanie wyposażonych prawie 25 robotów.
Wypełnij formularz