Raporty roczne
Raporty roczne

Raport roczny 2023/24

FM Logistic publikuje raport roczny za okres 2023/2024.

Na stronie August 5, 2024

Grupa FM Logistic potwierdza swoje cele strategiczne i kontynuuje wysiłki na rzecz osiągnięcia trwałej doskonałości operacyjnej.

  • 1 729 mln EUR przychodów Grupy, wzrost o 11% w porównaniu z rokiem 2022/23 przy stałych kursach wymiany i zakresie konsolidacji;
  • 50,8 mln EUR zysku EBIT, co stanowi wzrost o 40% w porównaniu z rokiem poprzednim; 
  • -50% redukcja emisji CO2 w ciągu ostatnich 5 lat.

FM Logistic, jeden z wiodących podmiotów w sektorze logistyki i transportu, opublikował wyniki finansowe za rok obrotowy 2023/24, zakończony 31 marca 2024 roku. Pełne wyniki audytu są dostępne w raporcie rocznym. Na koniec minionego roku obrotowego rodzinna, niezależna, międzynarodowa Grupa osiągnęła  sprzedaż w wysokości 1 729 mln euro, co stanowi wzrost o 11% (przy stałych kursach wymiany i zakresie konsolidacji) w porównaniu z rokiem poprzednim. Te wyniki potwierdzają strategiczny nacisk Grupy na efektywność operacyjną i zrównoważony rozwój, zgodnie  przyjętym planem „Powering 2030”. To połączenie solidnego, sprawnego zarządzania, rygorystycznej kontroli nad finansami i wysiłków zespołu tworzonego przez 28 000 pracowników,  umożliwiło firmie dostosowanie się do wyzwań rynku. 

Do osiągnięcia  dobrych wyników w roku obrotowym 2023/24, przyczynił się w dużej mierze ostatni kwartał, przekraczający prognozy. Firma FM Logistic utrzymała dynamikę wyników, osiągając EBIT w wysokości 50,8 mln euro i solidną pozycję gotówkową w wysokości 183 mln euro. 

Sukces ten wynika z determinacji firmy w dążeniu do znacznego przekształcenia swojej organizacji w odpowiedzi na zmieniające się oczekiwania branży i nowe wymagania biznesowe. 

Plan działań udostępniony w 2023 r., skoncentrowany na dążeniu do doskonałości operacyjnej, transformacji usług i eksploracji nowych terytoriów, już przynosi efekty, o czym świadczy znaczna poprawa NPS Grupy, wskaźnika używanego do pomiaru satysfakcji klientów, który wzrósł na przestrzeni ostatnich dwóch lat z 26 do 53. Pozytywny wynik osiągnięto również wewnątrz  organizacji, gdzie zadowolenie pracowników sięga 90% (badanie Pulse 2024).

Wzrost biznesu FM Logistic w Europie Centralnej zapewniły w minionym roku finansowym w dużej mierze  operacje e-commerce świadczone dla nowych i obecnych klientów operatora oraz rozwój sieci drobnicowej. Wykonany został również kolejny krok w kierunku automatyzacji magazynów. Dla jednego z klientów na platformie logistycznej zlokalizowanej w czeskich Lovosicach wdrożona została technologia AutoStore. To zautomatyzowany system przechowywania i pobierania małych produktów, wspierając-y realizację zamówień e-commerce. 

Dla realizacji założeń planu strategicznego “Powering 2030” zintensyfikowane zostały działania w zakresie zrównoważonego rozwoju. FM Logistic CE wraz z partnerami biznesowymi rozpoczęło testy realizacji transportów przy wykorzystaniu samochodów elektrycznych.

W czasach, gdy zasada „coraz szybciej” proponowana przez podmioty gospodarcze i pożądana przez konsumentów nie jest już zgodna z wyzwaniami związanymi z ochroną zasobów planety, FM Logistic wzmacnia swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój. 

Będąc przekonanym, że logistyka stanowi łącznik między przemysłem a konsumentami, od 2021 roku FM Logistic intensyfikuje swoje energooszczędne inicjatywy w ramach planu Powering 2030. Obecnie wszystkie decyzje podejmowane są przez pryzmat wdrażania wielokanałowych i zrównoważonych łańcuchów dostaw,  dążenia do dobrego samopoczucia w pracy i zachęcających do bardziej odpowiedzialnej konsumpcji. W tym roku FM Logistic uruchomiło nową strategię zrównoważonego rozwoju opartą na 3 filarach: działania dla pracowników, działania dla ochrony planety i wspólne działania z partnerami biznesowymi. Do 2030 roku FM Logistic zmniejszy o połowę emisyjność swoich budynków magazynowych i osiągnie 90% wskaźnik zadowolenia pracowników.

Biorąc pod uwagę solidne wyniki odnotowane w latach 2023/24, FM Logistic z  optymizmem patrzy na nadchodzący rok. Grupa kontynuuje swoje zaangażowanie w zrównoważony, wielokanałowy łańcuch dostaw, mając na celu osiągnięcie średniego rocznego wzrostu sprzedaży o 10% do 2030 roku.

Czy ta treść była interesująca, przydatna?