W sercu Polski, w Wiskitkach, działa nowoczesna platforma logistyczna, gotowa sprostać najbardziej wymagającym wyzwaniom biznesowym. Strategiczna lokalizacja – punkt, gdzie krzyżują się autostrada A2 i droga krajowa nr 50, tworzące kluczowy dla regionu węzeł komunikacyjny – to zaledwie jedna z jej przewag. To tutaj FM Logistic tworzy nowoczesny hub logistyczny, będący centralnym punktem łańcucha dostaw w regionie. Elastyczne podejście do realizacji usług, optymalna automatyzacja procesów i działanie w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju – to wszystko sprawia, że platforma FM Logistic w Wiskitkach zapewnia klientom prawdziwą przewagę konkurencyjną w obszarze e-commerce.
Odpowiadając na dynamicznie rozwijające się oczekiwania rynku, FM Logistic wdraża rozwiązania, które są kluczowe dla sprawnej realizacji zamówień w kanale e-commerce. W ramach nowoczesnej infrastruktury, część powierzchni dedykowana jest zautomatyzowanej strefie kompletacji zamówień, gdzie roboty asystujące Locus oraz automatyczne linie współtworzą z ludźmi wydajny proces przygotowywania towarów do wysyłki. Jak pokazują wyniki, taka synergia pracowników i technologii to gamechanger w obsłudze e-commerce i omnichannel. Do tej pory możliwości platformy sprawdzili m.in. klienci z branży meblarskiej, pet food, beauty, czy FMCG, ale katalog możliwości jest tu otwarty.
Elastyczna powierzchnia to więcej możliwości
Aktualnie platforma działa na powierzchni ponad 54 000 mkw. Jest to przestrzeń, którą operator może swobodnie dzielić, dostosowując w ten sposób do zmieniających się potrzeb klientów. FM Logistic ma taką swobodę działania dzięki temu, że (w przeciwieństwie do powszechnego trendu) nie wynajmuje, ale jest właścicielem magazynów. Pozwala to na elastyczne zarządzanie wolumenami klientów, co ma znaczenie szczególnie w momencie szczytów sprzedaży. Ułatwia też inwestycje i wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w obszarze automatyki i robotyki. W ślad za rozwojem i rosnącymi potrzebami klientów planowana jest rozbudowa platformy do ponad 100 000 mkw. Zwiększenie powierzchni umożliwi obsługę większych wolumenów oraz pozwoli, w razie potrzeby, na implementację bardziej zaawansowanych procesów logistycznych z zakresu automatyzacji magazynowej czy systemów transportowych.
Automatyzacja daje przewagę w e-commerce
Platforma FM Logistic w Wiskitkach, dzięki swojej lokalizacji i bogatej ofercie, umożliwia klientom pełne wykorzystanie ich potencjału rynkowego. Ogromne znaczenia ma adekwatny do potrzeb klientów poziom automatyzacji. Jak bowiem podkreślają eksperci, nie sztuką jest wprowadzanie innowacji, ale implementacja tych rozwiązań, które faktycznie robią różnicę. Przekonali się o tym przedsiębiorcy działający w e-commerce czy omnichannel, którzy we współpracy z operatorem realizują precyzyjną i szybką obsługę zamówień. Ta skoncentrowana na klientach strategia sprawia, że FM Logistic staje się partnerem, który nie tylko dostarcza standardowe usługi logistyczne, ale także tworzy indywidualne, zoptymalizowane rozwiązania dla swoich klientów, umożliwiając im osiągnięcie maksymalnej efektywności i konkurencyjności na rynku.
Ekologiczna transformacja w globalnej logistyce
FM Logistic podjęło zobowiązania związane ze zrównoważonym rozwojem i ograniczeniem wpływu swojej działalności na środowisko. Zawarte są one w strategii Supply Change i planie Powering 2030. Operator konsekwentnie wdraża dobre praktyki mające na celu m.in. oszczędzanie wody pitnej czy osiąganie efektywności energetycznej w swoich obiektach. Także projekt w Wiskitkach stworzony został w oparciu o te założenia. Na potwierdzenie tego, inwestycja zgłoszona jest do certyfikacji w dwóch kluczowych programach: LEED v4 dla obiektów zrównoważonych i przyjaznych dla środowiska oraz BREEAM, jednego z najważniejszych certyfikatów budowlanych na skalę światową.
Platforma w Wiskitkach to zaledwie jedna z wielu inwestycji FM Logistic w Polsce, ale doskonale obrazuje ona priorytety firmy. Wszystkie działania operatora skupiają się tu bowiem na rzeczywistym wsparciu klientów w osiąganiu ich celów.
Klient tworzy wizję swojego dobrze prosperującego biznesu
e-commerce, a zadaniem operatora jest jej skuteczna realizacja.
Stosowane technologie, realizowane operacje czy usługi wartości dodanej skrojone są dokładnie na miarę potrzeb. Pozwala to zachować równowagę między wydajnością a efektywnością kosztową i pozytywnie wpływa na biznes klientów.