Andrzej, Starszy Szef Ekipy, pracuje z nami od ponad 17 lat. Przez ten czas udało mu się awansować i zdobyć wiele ciekawych doświadczeń. O tym, co najbardziej lubi w pracy z nami i czego nauczył się w FM Logistic, opowiada w wywiadzie.
Od kiedy pracujesz w FM Logistic i co sprawiło, że aplikowałeś właśnie tutaj?
Pracuję od 2005 roku i zaczynałem na platformie w Tomaszowie Mazowieckim. Aplikowałem do FM Logistic, ponieważ chciałem zdobyć uprawnienia na obsługę wózków widłowych i to mi się udało.
Jak później wyglądał twój rozwój w firmie?
Kiedy otworzyliśmy nowy magazyn w Mszczonowie, zaproponowano mi stanowisko szefa ekipy i właściwie od tego momentu moja kariera bardzo się rozwinęła, bo już po trzech latach dostałem kolejny awans na starszego szefa ekipy.
I co należy do twoich zadań na tym stanowisku?
Przede wszystkim odpowiadam za planowanie pracy zespołu tak, aby zrealizować plan produkcyjny. Dbam też o szkolenia i motywowanie zespołu, kontroluję powierzone zadania i monitoruję czas pracy. Przyznam, że 8 godzin pracy mija mi bardzo szybko, bo tyle się dzieje! Jeszcze nigdy mi się tutaj nie dłużył czas i właśnie za to lubię tę pracę – jestem cały czas w ruchu i mam kontakt z ludźmi.
Co jeszcze jest plusem pracy w FM Logistic?
Doceniam też to, że mam możliwość podejmowania decyzji, które wpływają na to, jak wygląda nasza praca i jak realizowane są zadania. Plusem dla mnie na pewno jest też możliwość rozwoju i uczestniczenia w szkoleniach oraz różnych ciekawych delegacjach. W ramach szkoleń lub wsparcia kolegów i koleżanek w innych lokalizacjach, wyjeżdżałem m.in. do Francji i Czech.
Jakiego typu były to szkolenia i czego nauczyłeś się podczas pracy w firmie?
Wielokrotnie brałem udział w różnych szkoleniach, m.in. z zakresu zarządzania, ale muszę przyznać, że najlepszym nauczycielem jest dla mnie praktyka. Dużo nauczyłem się w Tomaszowie Mazowieckim, gdzie przez pół roku przygotowywałem się na stanowisko szefa ekipy i rozwijałem zdolności liderskie. Poznałem też pracę w magazynach różnego typu – w Tomaszowie Mazowieckim pracowaliśmy przy produktach suchych, tekstyliach i chemii, a magazyn, w którym pracuję obecnie, to chłodnia. I chociaż specyfika jest podobna, to działamy w różnych temperaturach.
Nauczyłeś się w FM Logistic zarządzać zespołem – czym więc według ciebie, musi się charakteryzować dobry lider?
Myślę, że kluczowe cechy dobrego lidera to: komunikatywność, wyrozumiałość i cierpliwość. Dodałbym też, że ważna jest elastyczność – z jednej strony trzeba być stanowczym, kiedy trzeba, ale z drugiej – być otwartym na kompromisy.
A jak wygląda kwestia integracji zespołu? Macie ku temu okazje?
Zawsze chętnie uczestniczymy w spotkaniach, organizowanych dla nas przez FM Logistic. Przed pandemią odbywały się pikniki magazynowe, bale i już nie możemy się doczekać ich powrotu. Takie wydarzenia to świetna okazja do integracji i szansa na poznanie się lepiej – także z osobami z różnych działów.
A jakie jest twoje najlepsze wspomnienie z pracy w FM?
Takim wspomnieniem jest moment, w którym zostałem wybrany na pracownika kwartału i dostałem za to nagrodę. Już na początku postanowiłem sobie, że zdobędę ten tytuł i udało się to osiągnąć! Moje zaangażowanie w pracę zostało docenione.
A co lubisz robić po pracy?
Mam różne zainteresowania. Mieszkam na wsi, mam ogród, w którym sadzę drzewa, krzewy i kwiaty. Po powrocie do domu to właśnie tam kieruję pierwsze kroki, sprawdzam, jak rosną rośliny i pielęgnuję je. Bardzo lubię tę przestrzeń, to stary ogród po moim tacie.
Mam też smykałkę do komputerów, wcześniej dużo czasu spędzałem na forach internetowych, szukałem rozwiązań różnych problemów, które sam odkrywałem.
Kiedyś interesowałem się też piłką nożną i rozgrywałem mecze z sąsiadami.